[Logo] Forum VOIP - totul despre voice over ip
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Members]  Member Listing   [Groups] Back to home page 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Nini
Forum Index » Profile for Nini » Messages posted by Nini
Author Message
Salut Florin,

Nu am avut probleme de calitate cu aceste adaptoare. Exact care este problema?

Poti sa fortezi unul din codec-urile G.711 prin setarea:

Preferred Codec: G711u
Use Pref Codec Only: yes

Cu acest codec ai nevoie de ~87 kbps in ambele sensuri -> ceea ce nu cred ca este o problema.

Daca ai nevoie de cresterea amplicficarii sunt si alte setari, insa, asa cum te-am rugat, spune exact ce te deranjeaza la canalul audio.

Nini
Salut Florin,

In primul rand te-as ruga sa detaliezi care sunt problemele pe care le ai.

Daca esti intr-un impas (nu mai stii ce ai configurat, etc) iti sugerez sa revii la setarile implicite. Pentru aceasta intrii in meniul IVR al adaptorului (tastezi **** de la un telefon cuplat la unul din porturile FXS) si alegi optiunea 73738.

Daca nu stii care este adresa IP, aceasta o afli prin alegerea optiunii 110 din acelasi meniu

Apoi trebuie sa te conectezi la pagina de administrare a adaptorului si alegi Admin login (coltul din drepta/sus), basic view.

Alegi sectiunea Line 1 si configurezi Proxy, UserID si Password cu datele pe care le-ai primit de la Romtelecom.

Dupa aceasta "Save settings" si adaptorul este configurat.

IN router ar trebui sa faci niste setari de tip NAT pentru SIP (Porturile UDP 5060 si 5061 = Line 1, respectiv Line 2) si RTP (porturile UDP intre 16384-16482 -> setari disponibile in pagina SIP, RTP Parameters, logat ca Admin/Advanced)

Daca ai probleme explica-le pe larg si sper sa-ti pot da si alte sfaturi utile.

Nini.
1. Probabil ati verificat telefonul si cablul respectiv cu o linie PSTN "normala".

2. Puteti accesa IVR-ul intern prin tastarea **** de la telefonul cuplat la Phone1 sau Phone2?
"To access the IVR, connect an analog phone to an FXS port and press **** to access the IVR menu."
De ex. daca se intra in acest IVR si se tasteaza 110 se va reda IP-ul unitatii (pe interfata WAN)

Explicatia IVR-ului se afla in doc. de administrare, pag. 40 (2-10)

Alte raportari similare:
http://forum.voxilla.com/linksys-spa9000-spa400-support-forum/spa9000-analog-phones-25547.html -> de aici ar rezulta ca tonul se aude cand SPA9000 a fost conectat prin interfata WAN insa vad ca dvs. folositi aceasta interfata (Proxy Network Interface: WAN in sectiunea PBX).

http://forums.linksysbycisco.com/linksys/board/message?board.id=VoIP_Routers&thread.id=3932 - > de aici nu rezulta cum au rezolvat

Manual de administrare:
http://www.voipipbx.com/index.php?option=com_rokdownloads&task=download&id=72%3Aspa9000_admn_v3&Itemid=58

Sper ca aceste informatii sa va fie utile si am putea continua investigatiile daca problema nu s-a rezolvat.
Din cele mentionate rezulta ca ati reusit sa configurati cu succes 3 conturi VoIP (Line 1, 2 si 3) iar telefonul analogic pe care-l aveti l-ati conectat in portul Phone 1 (sau Phone 2).

Ati verificat daca in interfata de configurare FXS1 sau FXS2 au proprietatea "Line enabled" cu valoarea Yes?

Daca ne-ati trimite configuratia Voice a centralei SPA9000 am putea sa o analizam si sa revenim cu eventuale sugestii.
Salvarea configuratiei se face prin optiunea browser-ului "Save as" in timp ce este activ tab-ul "Voice" al interfetei de configurare in care este autentificat user Admin (optiunea advanced).

Pentru a evita postarea pe forum a unor informatii potential sensibile puteti trimite fisierul ca atasament pe e-mail la adresa info [at] modulo.ro
Intr-adevar, nu exista o configuratie specifica pentru Romania.
Noi folosim specificatia pentru Grecia.

Conform unei documentatii gasite pe net (VARIOUS TONES USED IN NATIONAL NETWORKS) am gasit cateva date interesante (mai jos), pe baza carora s-ar putea introduce o configuratie pentru Romania in indications.conf

app_backticks.c.1.4
app_backtics.c.1.2
Una dintre aplicatiile care nu sunt incluse in distributia standard Asterisk este Backticks. Aceasta aplicatie este foarte utila pentru a obtine in dialplan-ul Asterisk rezultatul unor scripturi sau programe externe.

Versiunea initiala a aplicatiei nu este compatibila cu Asterisk 1.4 astfel incat a fost necesara portarea acesteia.
Aici este o prima referinta despre aceasta portare - problema este ca sursa a fost salvata in pagina de wiki si continutul a fost compromis de formatarea interna.

Pe baza informatiilor din link-ul de mai sus am reusit sa modific versiunea initiala insa, la compilare in Asterisk 1.4.24.1 am avut erorile:

Problema s-a rezolvat dupa ce am inclus si linia:

Dupa aceasta, instalarea a functionat fara probleme, cu exceptia unor mesaje de warning:

Pasii pentru instalarea aplicatiei sub Asterisk 1.4 sunt redati mai jos:

Cele 2 versiuni ale aplicatiei (pentru Asterisk 1.2 si 1.4) le puteti gasi mai jos.
Din ciclul "Tutoriale"
  • Instalarea placilor telefonice
  • Cum se verifica o placa Digium intr-un server de tip PBX
  • Transferul extensiilor intre doua locatii
  • Configurarea Linksys SPA962 cu consola Linksys SPA932

  • Mai jos sunt prezentate cateva detalii utile pentru configurarea corecta a dialplan-ului Asterisk.

    Situatii in care nu se trimite prima cifra (0) din CallerID pentru apeluri incoming
    1. Pentru fluxul Ines pe care-l folosim in biroul din Bucuresti
    2. Pentru fluxul Romtelecom folosit de un client in Galati
    3. Pentru fluxul Vodafone folosit de un client din Bucuresti

    --- Aparent toti providerii trimit callerID-ul fara 0 ---
    Aceasta se poate rezolva prin directionare apelurilor catre un context nou, asa cum e mentionat mai jos

    "Called number" pentru apeluri incoming
    1. Ultimele 6 cifre, pentru fluxul Romtelecom folosit de un client in Galati
    2. 10 + ultimele 2 cifre, pentru flxul Vodafone folosit de un client in Bucuresti

    Setari CallerID pentru apeluri outgoing
    1. Utimele 4 cifre, pentru fluxul Ines pe care-l folosim in biroul din Bucuresti
    2. 10 + ultimele 2 cifre, pentru flxul Vodafone folosit de un client in Bucuresti

    "Called number" pentru apeluri outgoing
    1. Prefix 9 pentru fluxul Vodafone folosit de un client in Bucuresti
    Acest articol descrie pasii necesari pentru configurarea FreePBX (aplicatie inclusa in distributia TrixBox) astfel incat sa puteti sa ne contactati prin VoIP. Probabil exista si alte metode de configure (cea mai eleganta fiind prin modificare direct in dial-plan-ul Asterisk prin from-internal-custom) insa acesta metoda cred ca e cea mai simpla si mai usor de implementat.

    In cazul in care metoda descrisa nu functioneaza pe sistemul vostru va rog sa semnalati pe acest topic si voi incerca sa identific problema.

    Desigur ca orice alte comentarii sau observatii sunt binevenite.


    Pasul 1: Definirea unui trunchi de iesire (Setup -> Trunks -> Add Custom Trunk)
    a. se completeaza campul <Outbound Caller ID> cu un text care sa permite identificarea dvs.
    b. se completeaza campul <Maximum Channels> cu o valoare pe care o considerati utila (in cazul de fata 2)
    c. se completeaza campul <Custom Dial String> cu SIP/$OUTNUM$@obelisk.modulo.ro
    d. se salveaza aceasta configuratie (Submit changes)



    Pasul 2: Definirea unei rute pentru trunchiul definit anterior (Setup -> Outbound Routes -> Add Route)
    a. se completeaza campul <Route Name> cu un text care sa permita identificarea rutei
    b. se completeaza campul <Dial Paterns> cu un format care sa permita apelarea extensiilor Modulo. Extensiile Modulo sunt formate din 3 cifre si incep cu 1 sau cu 2.
    In cazul de fata s-a completat 900|[12]XX, ceea ce inseamna ca daca cineva formeaza 900100 va fi retinut numai 100 si apelat SIP/100@obelisk.modulo.ro
    c. se alege la <Trunk Sequence> trunchiul definit anterior
    d. se salveaza aceasta configuratie (Submit changes)




    Observatie : La final nu uitati sa utilizati comanda "Apply Configuration Changes" care apare in partea de sus a interfetei web.
    Acest topic se doreste o baza de date pentru configurarea fluxurilor E1 oferite de diversi provideri din Romania.

    In masura in care vom primi si alte date le vom adauga in primul "post". Ca de obicei, comentariile si sugestiile voastre sunt bine venite.

    /etc/zaptel.conf sau /etc/dahdi/system.conf

    /etc/asterisk/zapata.conf sau /etc/asterisk/chan_dahdi.conf


    Nota: Nu uitati sa mentionati ca fluxul sa fie configurat la provider cu CRC - de obicei aceasta configurare este implicita dar exista cazuri cand providerul "uita" sa mentioneze acest aspect.

    Cateva clarificari, bazate pe informatiile obtinute de pe www.voip-info.org:

    busydetect: If enabled, Asterisk will analyze the audio coming in on the line during a call or a dial attempt to attempt to recognize busy signals. This is useful on analog trunk interfaces both to detect a busy signal when dialing out, and for detecting when the person has hung up. Be sure that you don't use this on digital interfaces. Otherwise you will run in "broken calls" problems. Default=no.

    callprogress: Asterisk can attempt to monitor the state of the call to listen for a ringing tone, busy tone, congestion tone, and sounds indicating that the line has been answered. It appears that this feature is independent of the busydetect feature; it seems that both can run in parallel, and both will independently attempt to recognize a busy tone. The callprogress feature is highly experimental and can easily detect false answers, so don't count on it being very accurate. Also, it is currently configured only for standard U.S. phone tones. Default: no.

    overlapdial: Whether Asterisk can dial this switch using overlap digits. Default: no. If you need Direct Dial-in you should change this to yes, then Asterisk will wait after the last digit it receives

    resetinterval: Sets the time in seconds between restart of unused channels, defaults to 3600, minimum 60 seconds. Some PBXs don't like channel restarts. so set the interval to a very long interval e.g. 100000000 or 'never' to disable *entirely*.
    For example, in Israel, Bezeq doesn't like the B-Channel resets happening on the lines, it is best to set the resetinterval to 'never' when installing a box in Israel. Other ones experience also shows that this parameter may also cause issues on local switches in the UK and China.

    pridialplan: Sets an option (outgoing ISDN number plan) required for some (rare) switches that require a dialplan parameter to be passed. This option is ignored by most PRI switches. It may be necessary on a few pieces of hardware. Valid options are: unknown, local, private, national, and international. This option can almost always be left unchanged from the default. Default: national.

    prilocaldialplan: Same like pridialplan but is referring to incoming ISDN number plan.

    priindication: Tells how Asterisk should indicate Busy() and Congestion() to the switch/user. Default: inband.
    Accepted values are:
    # inband: Asterisk plays indication tones without answering; not available on all PRI/BRI subscription lines
    # outofband: Asterisk disconnects with busy/congestion information code so the switch will play the indication tones to the caller. Busy() will now do same as setting PRI_CAUSE=17 and Hangup().
    Discutiile despre asigurarea functionalitatii fax (in principal T.30) de catre Asterisk sunt interminabile. Nu exista solutii 100% garantate atata timp cat este vorba de o solutie de o comunicatie digitala peste un canal analogic (indiferent daca acesta este in final transmis prin PSTN, BRI sau PRI).

    Ideea de a incepe acest topic a fost dupa ce am ascultat inregistrarile (1 si 2) din cadrul VoIP Users Community Conference.

    Parerile voastre despre aceste solutii conteaza cel mai mult, mai ales comentariile celor care folosesc zi de zi una dintre aceste solutii.


    Hardware (cu aparat fax)

    > Linksys
    Folosirea unui adaptor SIP/FXS (PAP2T/SPA2102/SPA3102)

    > Sangoma
    Apelul este receptionat printr-o placa digitala (BRI/PRI) cu modul de echo-cancelation si directionat catre un port FXS de pe o placa analogica (A200/A400). Solutia se bazeaza pe conectarea unui cablu de sincronizare intre cele 2 placi. Mai multe detalii pot fi gasite aici.


    Software (fara aparat fax)

    > Spandsp - RxFax / TxFax applications
    The source code for spandsp may be found here.
    Instructions for installing it may be found here.
    There is also an FAQ here.
    For a more technical discussion of spandsp, look here.

    > Pika - PikaRxFax / PikaTxFax applications
    Detalii suplimentare pot fi gasite aici.
    Instructiunile de instalare pentru Asterisk si Trixbox.
    Licentierea se face pe numarul de fax-uri simultane (aproximativ 25 $). Pentru moment se poate obtine o licenta gratuita pentru un singur fax, detaliile fiind disponibile pe site.

    > Hylafax
    Solutie care se bazeaza pe folosirea unei conexiuni Asterisk - Hylafax prin intermediul IAXmodem.
    Detaliile unei astfel de instalari pot fi gasite aici.
    In acest topic se vor promova evenimentele care au relevanta, in opinia mea, fata de Asterisk. Scopul este de a aduna link-urile catre aceste manifestari si de a accesa inregistrarile audio/video ale acestora.

    Asterisk Tag - organizata de Stefan Wintermeyer
    2008 Edition
    > Prima zi - de remarcat prezentarile Sangoma (chan_woomera) si cea sustinuta de Olle Johansson (Asterisk & SIP: The 2008 Annual report)
    > A doua zi
    > Workshop

    Discutii saptamanale pe teme VoIP - gazduita de Randy Resnick (Randulo)
    > Live, in fiecare Vineri, ora 16:00 UTC (GMT)
    > Arhiva
    Mai jos sunt link-urile catre articolele postate pe site-ul Modulo pana acum. In masura in care vom adauga noi articole le voi adauga in aceasta lista. Daca aveti comentarii pe marginea acestor articole le asteptam in cadrul acestui topic.

    Din ciclul "Despre..."
  • Despre VoIP
  • Cum ne conectam
  • Ce inseamna SIP?
  • Ce inseamna IAX?



  • Din ciclul "Provizionare automata"
  • Provizionarea echipamentelor SIP - Aastra
  • Provizionarea echipamentelor SIP - Linsys



  • Din ciclul "Proiecte finalizate"
  • SPA9000...soon

  •  
    Forum Index » Profile for Nini » Messages posted by Nini
    Go to:   
    Proudly promoted by Loudhush and MODULO Consulting