[Logo] Forum VOIP - totul despre voice over ip
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Members]  Member Listing   [Groups] Back to home page 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Nini
Forum Index » Profile for Nini » Messages posted by Nini
Author Message
excelent.

faptul ca SPA3102 deschide linia si formeaza (sper ca in ton) numarul catre premicell adauga ceva timp la durata de apel extensie Trix -> mobil apelat.

ca sa verifici exact cat dureza in premicell ti-as recomanda sa pui un telefon analogic in locul SPA3102 si sa repeti apelul, verificand cat dureaza din momentul in care ai terminat ultimul digit si pana cand numarul apelat incepe sa sune.

bafta,
Nini
salut,

din cele scrise de tine totul pare OK - ce iti apare la pagina de Voice->Info la rubrica "Last called PSTN number"? corespunde cu numarul pe care-l formezi dinspre Trixbox?

oricare ar fi situatia cel mai bine ar fi sa ne trimiti configuratia SPA3102. Aceasta se face prin login ca admin, advanced user, alegi tab-ul de Voice si, din browser, alegi save page as -> web complete sau web archive. Totul este continut acum in arhiva respectiva - poti sa ne transmiti la voip.support@modulo.ro daca sunt probleme de confidentialitate.

toate bune,
Nini
Salut Dorin,

Ce ai redat (fluxul de voce - RTP - de la cel sunat nu ajunge la tine) este un exemplu "clasic" in care nu se face NAT pentru acest protocol. Cel mai probabil fluxul de voce respectiv ajunge in router si de acolo nu se face NAT catre terminalul folosit (fie telefon mobil+Bria, fie Laptop+X-lite).

Din ce explici inteleg ca folosesti reteaua wireless proprie - si nu ai facut "nimic" - corect?

Poate primesti acum alte IP-uri si regula de NAT nu mai functioneaza corect?

Daca ai putea explica cum sunt setarile in router-ul pe care-l folosesti poate reusim sa ne "prindem" de unde apare problema.

Cat depsre aplicatia web - probabil acolo nu se foloseste SIP (semnalizare) + RTP (voce) pentru apelurile VoIP - poate este o aplicatie proprietara gandita special pentru a traversa cat mai usor prin routere/firewall-uri.

Toate bune,
Nini
Vad ca la STUN server nu e configurat nimic - incearca sa setezi un "public server" din lista http://www.voip-info.org/wiki/view/STUN
Explicatii ref. la STUN gasesti si pe pagina Grandstream -> http://www.grandstream.com/faqsconfiguration.html#3

In mod normal unul dintre interlocutori ar trebui sa auda ceva - la tine inteleg ca nimeni nu aude nimic.

Un prim pas ar fi sa verifici in router-ul de dinainte de adaptor (ai asa ceva?) daca exista o regula de "port forwarding" pentru portul UDP 5004, port care corespunde fluxului de voce (RTP) aferent portului analogic FXS2.

Sper ca aceste informtii sa fie utile,
Nini
Buna ziua,

Ar trebui sa discutam de configuratia pe car o aveti in acest moment in adaptor - niste capturi de ecran cred ca ar ajuta.

Revenind la problema dvs. :

1. ce se intampla daca introduceti o parola gresita pe contul de Romtelecom. Mai aveti ton pe portul FXS corespunzator?

2. inteleg ca totusi apelul se conecteaza insa cel apelat nu aude nimic - corect? Banuiesc ca tonul de ocupat vine de la faptul ca cel apelat raspunde si, neauzind nimic, inchide.

Configuratia STUN e folosita de adaptor pentru a gasi adresa cu care "iese" in Internet si de aceea nu este specifica contului ci face parte din configuratia generala.
Cat despre codec-ul folosit de Romtelecom - ar trebui sa le incercati pe toate, in ordinea G711, G729, etc.

Multumesc,
Ioan
Salut - imi pare bine ca s-a rezolvat.

O sa incerc ca ma documentez si o sa revin cu un raspuns la intrebarile tale.
Nu am inteles exact ce vrei sa spui cu "setarile de pe 3amsystems" - ai cumva un link sau ceva mai explicit?

Eu unul nu as mai schimba nimic din setarile default - doar daca ceva nu merge as incerca sa vad care parametru ar trebui modificat.

Nini
ai incercat sa maresti parametrul PSTN Ring Thru Delay de la 1 la 10?
ok - acum sa revenim la setup-ul initial - transfer catre extensia 1004

in SPA3102 ti-as sugera sa modifici parametrul "PSTN Ring Thru Line 1" din yes in no (PSTN Line > PSTN-To-VoIP Gateway Setup).

din cauza setarii de mai sus + PSTN Ring Thru Delay = 1 cred ca de fapt apelul este rutat dupa 1 secunda pe Linia 1 (daca ai avea un telefon analogic bagat in portul Phone cred ca ar incepe sa sune dupa ce apelul spre extensia 1004 s-a terminat).

PSTN Ring Thru Delay Delay in seconds before starting to ring thru Line 1 after the PSTN starts
ringing. In order for Line 1 to have the caller-id information, the delay
should be set to larger than the delay required to complete the PSTN callerid
delivery (such as 5s). The range is 0-255.
The default is 5.


sper ca aceasta setare sa fie cea salvatoare.

Nini
am inteles - ca sa elimini orice problema legata de extensia spre care este directionat apelul ti-as sugera sa directionezi apelul catre un IVR care raspunde la apel, reda un prompt si apoi inchide apelul. In Asterisk e relativ simplu de implementat - nu stiu cum se face in 3CX.

din ce ai mentionat in primul mesaj de astazi am inteles ca daca apuci sa raspunzi in acea secunda in care extensia suna totul este OK (in sensul ca apelul se desfasoara normal). tind sa cred ca e vorba de un timeout setat undeva, pe care sper sa-l putem identifica.

toate bune,
Nini
salut,

imi cer scuze dar nu am inteles exact care este problema. Poti sa mai explici inca o data?

Eu am inteles ca ai apel de tip INCOMING si CID-ul este decodat corect - dar?

Multumesc,
Nini

In sectiunea de articole a site-ului nostru este descrisa o metoda de testare a capacitatii de procesare a apelurilor VoIP (SIP) fara transcodare (ulaw -> ulaw) sau cu transcodare (de ex. ulaw -> gsm), metoda care poate fi aplicata de la centrale de capacitate mica (10-30 apeluri simultane) pana la centrale mai mari (>300-500 apeluri simultane).

Rezultatele testarii a patru servere este sumarizata mai jos:

Sistem fanless Norhtec MicroClient Jr DX
38 fara transcodare (ulaw/ulaw)
34 cu transcodare G.711 (ulaw/alaw)
16 cu transcodare G.711 la GSM

Sistem fanless VIA EPIA EN12000EG
130 fara transcodare (ulaw/ulaw)
120 cu transcodare G.711 (ulaw/alaw)
48 cu transcodare G.711 la GSM

Sistem Asus Pundit R350
176 fara transcodare (ulaw/ulaw)
156 cu transcodare G.711 (ulaw/alaw)
90 cu transcodare G.711 la GSM

Sistem GIGABYTE tower 945GCM-S2L
320 fara transcodare (ulaw/ulaw)
312 cu transcodare G.711 (ulaw/alaw)
240 cu transcodare G.711 la GSM

In cazul in care aveti observatii sau comentarii le asteptam sa ni le trimiteti pe forum sau prin e-mail.
Salut,

Ai acces la logurile 3CX? Ce se intampla cand faci un apel pe care vrei sa-l directionezi prin SPA3102?
Fara a vedea ce se intampla cand se face un apel nu as putea sa-ti confirm ca problema nu este de la rutarea apelurilor...

In mod normal nu trebuie sa faci nici o setare speciala (ca de ex. in Regionals) in SPA3102 pentru apelurile outgoing si de aceea cred ca este o problema specifica 3CX.

Mai exista si optiunea de a face "reset to factory defaults" (optiunea 73738 din meniul adaptorului) si apoi sa (re)refaci setarile recomandate de 3CX pentru SPA3102.

Sper ca aceste informatii sa fie utile,
Nini.
Salut Alexandru,

Din capturile trimise rezulta ca adaptorul s-a inregistrat (SIP Registration = Registered)

Prima intrebare: ce se intampla daca faci un apel la numarul Romtelecom VoIP cu care te-ai inregistrat?
De ex. de pe un mobil suni la acel numar si ar trebui sa sune telefonul cuplat la portul FXS.

A doua intrebare: ce se intampla exact cand formezi un numar de la telefonul cuplat la portul FXS?
Ai incercat sa termini numarul cu tasta #? De obicei acest cod este un indicator ca ai terminat de introdus numarul.

A treia intrebare: ce dialplan este configurat?
S-ar putea sa fie configurat ceva acolo care sa impiedice transmiterea numarului format catre serverul SIP.

Sper ca incet-incet sa putem identifica problema si sa-i dam de cap.

Toate bune,
Nini.
salut,

nu am avut ocazia pana acum sa testam acest tip de adaptor.
daca ne poti pune la dispozitie un link catre pagina lui de configurare atunci am putea sa incercam sa te ajutam.

de asemenea, poate ne spui si care este problema pe care ai intampinat-o.

toate bune,
Nini.
In acest caz iti recomand sa faci mici modificari la setarile de amplificare.
Acestea sunt disponibile in Admin/Advanced view, Miscellaneous, FXS Port Input Gain si FXS Port Output Gain.
Valoarea default este -3 (dB) si ai putea sa mai scazi un pic

In alta ordine de idei ecoul il auzi tu (te auzi pe tine insuti la telefonul analogic) sau se aude in "cealalta parte"?

pentru primul caz -> nu prea ai multe de facut, eventual sa scazi un pic "FXS Output Gain" sau sa anunti la provider

pentru cazul al doilea -> ar trebui sa scazi un pic "FXS Input Gain"

Teoria ecoului in VoIP este ca se aude exact in "sensul opus" locului unde exista probleme si apare in punctele in care se trece de la o pereche la doua perechi de "fire".

Alte setari care au legatura cu "echo cancelling" mai sunt disponibile in sectiunea "Line X", Audio Configuration

De asemenea ai putea schimba valoarea lui "RTP Pachet size" de la 0.030 la 0.020 (sectiunea SIP, RTP parameters)

mult succes,
Nini
 
Forum Index » Profile for Nini » Messages posted by Nini
Go to:   
Proudly promoted by Loudhush and MODULO Consulting