[Logo] Forum VOIP - totul despre voice over ip
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Members]  Member Listing   [Groups] Back to home page 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Nini
Forum Index » Profile for Nini » Messages posted by Nini
Author Message
Salut Andrei,

Ti-as sugera sa folosesti codul urmator pentru Disconnect Tone



Cu alte cuvinte as schimba 10 cu 4 pentru a nu forta detectia doar dupa 10 secunde si as scoate mentiunea pentru a doua frecventa din descrierea cadentei. Nu sunt sigur daca spatiul de dupa ";" are vreo importanta dar l-as scoate si pe ala.

Descrierea formatului pentru "tone script" este documentata aici.

O alta resursa pentru formatul tonurilor in diverse tari este site-ul 3am Systems.

Pentru referinta iata ce meniune se face in documentatatia "VARIOUS TONES USED IN NATIONAL NETWORKS (ACCORDING TO ITU-T RECOMMENDATION E.180)(03/199" pentru Romania:
Romania
Busy tone - I (analogue) 450 0.15 on 0.18 off
Busy tone - II (digital) 450 0.17 on 0.17 off
Dial tone - 450 continuous
Number unobtainable tone - I 450 6x(0.11 on 0.092 off) 0.362 on 0.11 off
Number unobtainable tone - II (digital) 450 3x(0.092 on 0.11 off) 0.362 on 0.11 off
Ringing tone - I 450x25 1.85 on 4.15 off
Ringing tone - II 450 1.5 on 4.5 off


De asemenea iata ce este mentionat in documentatia adaptorului ref. la Disconnect Tone
Disconnect Tone: This value is the tone script which describes to the SPA the tone to detect as a disconnect tone. The syntax follows a
standard Tone Script with some restrictions. Default value is standard US reorder (fast busy) tone, for 4 seconds.
Restrictions:
• 2 frequency components must be given. If single frequency is desired, the same frequency is used for both
• The tone level value is not used. –30 (dBm) should be used for now.
• Only 1 segment set is allowed
• Total duration of the segment set is interpreted as the minimum duration of the tone to trigger detection
• 6 segments of on/off time (seconds) can be specified. A 10% margin is used to validated cadence characteristics of the tone.


In "disperare" de cauza as merge si cu amplificare mai mare (de ex. 9) si as incerca si alte setari la "FXO Port Impedance" (desi 600 ohmi ar fi trebuit sa fie OK).

Daca rezolvi problema nu uita sa posteti ca sa ramana "documentat" procesul si sa beneficieze si altii de solutie.

Toate bune,
Nini
Salut Andrei,

Iti recomand sa maresti amplificarea de la PSTN to SPA (PSTN Line > International Control > PSTN To SPA Gain) la 3 sau 6 dB. Deobicei aceasta rezolva astfel de probleme.

Daca tot nu se rezolva te rog sa salvezi configuratia Voice a adaptorului intr-un fisier html (fiind logat in prelabil ca Admin, modul Advanced) si sa o postezi undeva (de ex. pe ghiulea.ro) astfel incat sa vedem ce configuratii ai in adaptor.

Toate bune,
Nini
Buna,

Efortul este laudabil - nu vreau sa te demobilizez insa este destul de mult de munca. Exact unde te-ai blocat?

Ceea ce vrei sa faci este de fapt o traducere in Romana a prompturilor Asterik (freepbx este doar o interfata de administrare Asterisk), lista promturilor "core" si continutul acestora fiind redat de mai jos (extras din arhivele disponibile la http://downloads.asterisk.org/pub/telephony/sounds)

Parerea mea este ca ordinea cuvintelor este cea mai mica problema - ma gandesc de exemplul la redarea numerelor cu comanda SayNumber (de genul "Aveti 12 mesaje noi") nu se rezolva simplu ci trebuie facuta o descriere a regulilor de compunere a numerelor (in fisierul main/say.c). Tu ai rezolvat deja aceasta problema? Sigur ca se poate merge si fara aceasta rezolvare insa localizarea nu va fi completa.

Ca un alt hint exista niste prompturi in Romana generate de echipa de la 4PSA - poate reusesti sa te inspiri de acolo.

Daca putem sa te ajutam o vom face cu placere - tine-ne la curent cu evolutia proiectului.

Toate bune,
Nini

Referinte:
  • http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+sound+files

  • http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+sound+files+international

  • http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+SayNumber

  • http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+multi-language







  • Salut,

    Excelent - imi pare bine ca s-a rezolvat. Daca putem sa mai ajutam o facem si alta data.

    Toate bune,
    Nini.
    Salut,

    daca e pentru un proiect de facultate - care e de fapt problema? (btw: care e tema proiectului?)
    banuiesc ca problema e ca ramane linia agatata si nu mai poti face teste.

    Ai incercat sa inchizi linia din voicemail / IVR - adica linia ramane agatata si dupa ce IVR-ul sau voicemail-ul inchid canalul lor?

    Daca nu merge chestia de mai sus - ce se intampla daca inchizi canalul cu comanda "soft hangup"?

    Ma gandesc cum sa rezolvam problema cu un "hack" pentru ca s-ar putea sa nu rezolvi nimic din configuratii.

    Toate bune,
    Nini.
    te rog sa folosesti in loc de



    setup-ul ar fi: ridici receptorul, apesi 9 si la tonul intermediar formezi numarul (poti sa-l termini cu #) si verifici daca merge.
    ideea ar fi sa incepi formarea numarului destul de repede dupa primirea tonului intermediar.

    dupa ce numarul este finalizat ar trebui sa se aprinda led-ul marcat pe SPA3102 cu "Line" si digitii sa fie transmisi pe linie.

    un alt motiv pentru care nu ar merge ar fi ca DTMF-urile nu sunt detectate de echipamentul de la RDS, si de aceea as sugera marirea parametrului "PSTN To SPA Gain" (PSTN Line, International Control) de la 0 la 3 (sau 6).

    ###
    SPA To PSTN Gain: dB of digital gain (or attenuation if negative) to be applied to the signal sent from the SPA to the PSTN side. The range is -15 to 12.
    The default is 0.
    ###

    PS: deabia acum am observat ca ai o versiune mai noua de Firmware (5.1.7) fata de ce avem noi pe stand (3.3.6) - daca tot nu iti merge voi incerca sa fac un upgrade la noi si sa scriu instructiuni pas-cu-pas care sa reproduca ce avem noi pe stand (la noi apelul cu 9 merge OK - e adevarat ca este o linie Romtelecom insa nu ar trebui sa fie asta un impiediment atata timp cat se detecteaza "PSTN Line Status" - HookState:On/Off.

    Pentru a vedea daca macar sunteti auzit v-as sugera sa incercati sa sunati pe cineva cu care puteti sa aveti o sesiune de chat on-line pentru a vedea daca macar ce trimiteti dvs. se aude.

    Din configuratia transmisa se poate observa:

    1. STUN pare sa fie activat insa in pagina de Info, campul External IP nu este completat. Asta ma face sa ma gandesc ca partea de STUN nu functioneaza corect.
    Atata timp cat External IP nu este descoperit nu cred ca o sa-ti mearga apelarea de la tine. De aceea ai 2 variante:
    a. incerci si cu alte servere STUN (de ex. stunserver.org, stun.xten.com - info obtinute de aici)
    b. ai adresa IP fixa de la ISP => dezactivezi STUN si configurezi EXT IP cu aceasta adresa

    Daca ramanem pe STUN atunci as activa si optiunea "Stun Test enable".

    Hint: External IP ar trebui sa "apara" si sa fie egal cu IP-ul cu care esti "vazut" in Internet. Poti afla aceasta adresa prin aceasta metoda.

    2. Pentru Voce (RTP): Vad ca ai configurat (in SIP>NAT Support Parameters) "EXT RTP Port Min: 3478"
    Asta inseamna ca trebuie sa faci o regula in router ca sa trimita tot ce primeste pe porturile UDP 3478-3576 (98 de porturi care ies din diferenta 16482-16384, valori setate pentru RTP Port Min, respectiv RTP Port Max) sa ajunga la adresa 192.168.1.9 (adica adresa SPA2102) pe porturile 16482-16384.
    Daca nu poti sa faci regula asta atunci renunti la a mentiona "EXT RTP Port Min" si faci regula pentru 16482-16384 peste tot.

    3. Pentru semnalizare (SIP): Ar trebui sa ai in router si o regula pentru porturile UDP 5060-5061 (Line 1, respectiv Line 2) care sa fie mapate catre 192.168.1.9

    Sper sa te ajute aceste informatii.
    Nini

    inainte de factory defaults - ai facut schimbarile sugerate mai sus (pentru VoIP)?

    de asemenea, pentru ultima configuratie trimisa vad ca apare "Last Called PSTN Number: 0359123456". Numarul e format cu 9 sau fara?

    as mai verifica de unde a aparut configuratia "FXO Port Impedance: Global" (as pune 600) in PSTN>International Control
    care e setarea sa tina tonul de "voip" de pe telefonul cuplat mai mult .. dispare dupa cateva secunde (3-4). Nu apuc sa tastez un numar de voip asa de repede


    Setarile ar trebui sa fie cele din Regional>Control Timer Values
    Interdigit Long Timer si Interdigit Short Timer

    Daca sti insa ca pe VoIP ai extensii de tip XXXX atunci poti sa maresti Interdigit Short Timer si sa modifici x. in xxxx . De aici ar rezulta ca imediat dupa a 4-a cifra numarul se considera incheiat.

    Acum e si mai ciudat.
    M-am tot jucat cu el sa vad in fiecare faza ce se schimba si ce nu.
    3. daca nu tastez 9, ci tastez direct un numar
    - hook state off si line voltage -6V
    - dupa ce inchid la Last Called PSTN no, apare numarul tastat


    Foarte ciudat - fara 9 ar fi trebuit sa se duca prin extensia de VoIP definita la "Line 1"

    Mai trimite o data un link cu configuratia ca sa am o configuratie "fresh".

    Nini
    ok - ai verificat datele pe care le-am mentionat?

    Daca nu merge - trebuie verificat in pagina "Info" sectiunea PSTN Line Status, unde ar trebui sa apara numarul format (fara 9) la "Last Called PSTN Number".
    De asemenea ar trebui verificat si "Hook State" + "Line Voltage" dupa ce este obtinut tonul de exterior (se formeaza 9).

    Buna seara,

    Din ce ati scris inteleg ca aveti un cont VoIP de la Romtelecom iar apelurile pe care le primiti sunt OK (auziti si sunteti auzit).
    Problema ar fi la apelurile pe care le initiati (nu auziti si nu sunteti auzit) - corect?

    Pentru inceput v-as ruga sa ne transmiteti configuratia adaptorului SPA2102.

    Configuratia se poate salva in modul urmator:
    1. alegeti modul Admin, advanced (pentru a avea acces la toti parametrii)
    2. alegeti Voice
    3. din browser -> save page as -> web page complete
    4. upload pe un site de tip sharing (de ex. ghiulea.ro) si ne transmiteti link-ul respectiv

    In alta ordine de idei - suportul Romtelecom nu v-a dat nici un "hint" pentru problemele dvs.?

    Asteptam vesti,
    Nini
    In primul rand as incerca sa rezolvam optiunea de a suna de la telefonul cuplat la SPA3102 si de aceea propun modificarea dial plan-ul de la tab-ul "Line 1" din

    in

    care s-ar traduce prin:
    a. prefix 9 pentru a obtine "ton de exterior" si daca e liber se poate forma apoi un numar ce va fi transmis prin linia PSTN (RDS)
    b. 112 -> apel de urgenta transmis prin linia PSTN
    c. se accepta apeluri de tip x. (directionate catre Asterisk)
    d. se accepta apeluri de tip *x. (directionate catre Asterisk)

    Dupa aceasta setare ar trebui sa se poata forma 9 si sa se apeleze un numar prin linia RDS.

    Daca nu merge - trebuie verificat in pagina "Info" sectiunea PSTN Line Status, unde ar trebui sa apara numarul format (fara 9) la "Last Called PSTN Number".
    De asemenea ar trebui verificat si "Hook State" + "Line Voltage" dupa ce este obtinut tonul de exterior (se formeaza 9).

    Asteptam vesti,
    Nini

    PS: Pentru mai multe detalii despre Dial Planul echipamentelor (foste) Linksys se poate consulta sectiunea de Q&A de pe site-ul Cisco.
    Buna ziua,

    Pentru inceput ar fi util sa ne transmiteti configuratia SPA3102, cel putin sectiunea PSTN LINE.

    Configuratia se poate salva in modul urmator:
    1. alegeti modul Admin, advanced (pentru a avea acces la toti parametrii)
    2. alegeti Voice
    3. din browser -> save page as -> web page complete
    4. upload pe un site de tip sharing (de ex. ghiulea.ro) si ne transmiteti link-ul respectiv

    Daca preferati sa ne transmiteti fisierul pe mail puteti sa o faceti pe adresa voip.support@modulo.ro dar discutia preferam sa o continuam aici pentru a avea si altii posibilitatea de a beneficia de rezolvarea acestei probleme.

    Toate bune,
    Nini
    Salut Lucian,

    Imi pare bine ca ai reusit sa-i dai de cap.

    Ref. la rata codec-ului GSM, informatiile de aici arata ca ar fi de 13.2 kbps - confirmat cumva de tine. De unde ai gasit valorile de 7-8 kbps?

    Ref. la NAT - poti incerca sa te joci si cu optiunea de "STUN" - poti sa incerci utilizarea unuia din serverele publice.
    Sau poti sa folosesti si server-ul pus la dispozitie de Romtelecom pentru serviciul lor de VoIP - stun.clicknet.ro pe portul 3478

    Ca sa verifici daca un server STUN functioneaza/ai conectivitate OK pana la el ai posibilitatea de a folosi clientul din colectia STUN Client and Server library.

    Toate bune,
    Nini

    ###
    EXT IP - External IP address to substitute for the actual IP address of the ATA device in all outgoing SIP messages. If 0.0.0.0 is specified, no IP address substitution is
    performed.
    If this parameter is specified, the ATA device assumes this IP address when generating SIP messages and SDP (if NAT Mapping is enabled for that line).
    However, the results of STUN and VIA received parameter processing, if available, supersede this statically configured value.
    The default is 0.0.0.0.
    ###
    Salut Lucian,

    Implementarea unui hotline este posibila - totul sta in dialplan-ul folosit.

    Astfel, pentru cazul in care avem urmatoare schema de conectivitate:



    dialplanurile ce trebuie folosite sunt cele de mai jos:


    Succes in implementare si tine-ne la curent cu proiectul tau.

    Toate bune,
    Nini
     
    Forum Index » Profile for Nini » Messages posted by Nini
    Go to:   
    Proudly promoted by Loudhush and MODULO Consulting